Archiv weblogu
Google AdWords – mezinárodní mix
Inzeráty AdWords v Google se hezky rozrůstají, konkurence houstne. Marek Prokop o tom psal v článku V AdWords konkurence pomáhá nejlepším. V dalším článku Po hlavě do AdWords psal o službě, která Vám pomůže se startem v tomto reklamním systému. Služba AdWords Jumpstart je zatím určena pouze pro zákazníky ze Spojených států. A to je možná příčina hustoty reklamy, na kterou jsem dnes narazil.
Jaký je poměr českých a zahraničních inzerátů
Dnes jsem zkoumal jak na tom jsme. Vyhledal jsem slovo "hosting" a zaškrtnul volbu „Vyhledání stránek česky". Výsledky mě docela zarazily. Poměr inzerátů v čestině a v jiných jazycích je 6 (české) : 23 (zahraniční).
Pořadí inzerátů na slovo „hosting“ 25.5.2004:
- serverpronto.com
- hosting90.cz (český)
- reg.ariadomain.com
- dobraspolecnost.cz (český)
- alloserv.sonet.pt
- supremehost.net
- ceskyhosting.cz (český)
- host2biz.com
- datapacket.net
- webhosting.net
- dh2.net
- 123speicher.de
- hostingzdarma.cz (český)
- ipowerweb.com
- citahost.com
- orbitnet.org
- webhostingace.com
- rootshell.cz (český)
- pchighway.com
- webspacetest.com
- midphase.com
- certihost.net
- karoon.net
- moderndom.net
- dataextend.com
- duoservers.com
- swagmail.com
- interland.com
- edwin.cz (český)
Proč je najednou tolik inzerátů
Myslím, že Google zobrazuje inzeráty podle umístění serveru, přes který jsem k internetu připojen. Pokud tedy nezaškrtnu, že se má inzerát zobrazovat pouze pro Českou republiku, zobrazí se všude. Zahraniční firmy musely tedy zadat hodně inzerátů, které nejsou cíleny, netuším proč by je cílily na ČR. Zhruba před měsícem bylo v AdWords jen několik inzerátů a všechny české (na slovo „hosting“, výsledky v češtině). Z toho vyplývá má domněnka, že použily nějaký nástroj, který k dispozici ještě před nedávnem nebyl. Může to být služba AdWords Jumpstart?
Radek Hulán vs. Český hosting?
20.5.2004 Radek Hulán ve svém článku xhost.cz versus ceskyhosting.cz píše o neprofesionalitě služby Český hosting. Nemám chuť uvádět na pravou míru fakta, která jsou podle pana Hulána „ověřitelná“. Navíc srovnává nabídku dvou firem, která je zcela rozdílná ve službách i v cenách. Celá „kauza“, jak uvádí, byla způsobena jeho vlastní nepozorností.
Panu Hulánovi jsme zaslali vyjádření, které neuveřejnil. Učiním tak tedy sám. Toto je kopie zprávy, která byla zaslána p. Hulánovi:
Vazeny pane Hulane,
1) Domeny registrujeme az po prijeti platby. Do te doby pouze automaticky zasilame zadosti o registraci. Z administracnich duvodu a duvodu nezaplacenych objednavek je nemozne se zabyvat objednavkou az do doby uhrady. O tomto postupu jste byl informovan v e-mailu, ve kterem Vam byla zaslana vyzva k zaplaceni a ktery jste si evidentne neprecetl cely.
2) Povazuji za krajne neslusne hodnotit nasi profesionalitu na zaklade vlastni nepozornosti, kterou nemuzeme ovlivnit. Proces registrace domeny je take jasne popsan na nasem webu.
3) Centralni registr vrati odpoved, ze domeny my.info a my.name jsou volne k registraci. Na nemoznost registrace nas registrator upozorni az pri registraci domeny. V takovemto pripade vracime penize okamzite, popr. se domluvime s klientem na registraci alternativni domeny.
4) Pokud je nekdo ochoten registrovat a zaplatit za Vas domenu je to zpravidla proto, ze u nich jiz nejakou mate a radne jste zaplatil. U nas je po domluve mozne totez s klienty, ktere zname a o kterych vime, ze jsou solventni. Chranime se tak pred klienty, kteri pouze neco zkousi nebo se snazi sluzbu zamerne poskodit.
5) Pan Krist jednal spravne a neudelal zadnou chybu. Objednavku zpracoval, schvalil a zaslal vyzvu. Na kazdou otazku Vam ochotne a spravne odpovedel.
Na zaver bych chtel podekovat za odhaleni chyby pri objednavani domeny s priponami info, biz, name, org a net. Pokud nam nasi zakaznici pomahaji vylepsovat sluzby nebo prijdou na chybu a nepresnosti, jsme za to radi. Vy jste nas na chybu upozornil a chyba byla v zapeti opravena.
S pozdravem
Matej Kloubek
Poslední „blogerská“ středa
28. dubna se konala v pizzerii Aldo další Poslední středa S Markem Prokopem (Sova v síti) a Davidem Špinarem (Přístupnost) jakožto pořadateli setkání. Už tím, že stále mají chuť se dělit o své zkušenosti mě potěšili. Skutečně je to baví a nemají potřebu si na něco hrát.
Mnoho, mnoho blogerů
Sešlo se opravdu hodně lidí, kteří píší na web své články (blogeři) o webdesignu, přístupnosti, použitelnosti atd. Setkání se zpravidla účastní okolo dvanácti lidí a tentokrát to byli mimo jiné Jirka Chomát, Jan Bien – Mraveniště, Václav Štrupl – Václavák, Dušan Yuhů Janovský – Jak Psát Web, Víťa Hekerle (Marabu), Jirka Lahvička – weblogy.cz, já a samozřejmě Marek Prokop – Sova v síti a David Špinar – Přístupnost. Toť z blogerů (děsné označení, asi vymyslím něco jiného) vše. Díky tomu řeč často sklouzla k blogům. I když to značně souviselo s tématem „psaní textů pro web s ohledem na uživatele i vyhledavače“, pro ostatní to jistě nebylo tak přínosné jak by mohlo být. Byla to asi vyjimka.
Byl jsem rád, že jsem poznal lidi, od kterých jsem předtím pouze četl. V živé diskusi není prostor pro jeden názor a tak vzniká zajímavý sled názorů a zkušeností, které na webu nenajdete. Můžete volně diskutovat na téma, které Vás zajímá, dát si kafe a pizzu. Diskuse na Posledních středách jsou příjemné. Pro každý názor je prostor a všichni mají co říci.
Vřele doporučuji
Poslední středa není jen pro profesionály. Setkavají se tam odborníci i běžní uživatelé a obchodníci, lidi, které dané téma zajímá. Vzniká tak diskuse laiků i odborníků a tato výměna názorů je skutečně užitečná pro všechny zúčastněné. Na další setkání se můžete přihlásit i Vy. Pokud budete vybráni, příjde Vám e-mail.
Použitelnost = Rychlost
O použitelnosti jsem se rozepsal již párkrát, vždy to ale byly věci, které návštěvník stránek sám používá, jak se orientuje a zda je mu příjemné prostředí, ve kterém se pohybuje. I když splníte všechny tyto věci ke spokojenosti Vašeho návštěvníka, může ho spolehlivě odradit rychlost stahování stránek.
Když je to pomalé, jdu za rychlejším
Web, který je pomalý a každá další stránka se stahuje příliš dlouho, mě odradí. Jsem ochoten to přijmout za předpokladu, že jsem si jistý, že informace, kterou hledám je zde, a nebo nevím, že ji mohu najít ještě jinde. Lidé používající web si možnost volby uvědomují a nebudou se rozhodovat dlouho. Z tohoto hlediska je rychlost (velikost zdrojových kódů) zásadním kritériem.
Rychlost závisí i na kvalitě kódu
Zrychlení doby načítání stránek ovlivní i kvalitní kód. Pokud Vám záleží na uživatelích prezentace, nenechte je čekat. Mohlo by se stát (a také se stane), že nebudou ochotni čekat a tím přijdete jak o klienta tak o peníze. Čas každého je drahý a okrádat jej o něj pomalými stránkymi není slušné. Pište tedy stránky tak, aby byly rychlé. K tomu stačí v zásadě málo:
- Nenuťte návštěvníky stahovat věci, které nepotřebují
- Zkraťte URL o zbytečné parametry
- Oddělte grafiku od obsahu (CSS)
- Vyvarujte se zbytečně velkých obrázků, grafiky a animací
Věcí, kterými můžete ovlivnít výslednou velikost stránek je opravdu hodně a zdaleka jsem nevyjmenoval všechny. Popsal jsem základ, který jako webdesigner používám a snažím se jej dodržovat.
Použitelnost webu tedy není jen o rozložení prvků na stránce, jejich správném umístění a použití, ale také o rychlosti, která Vaše návštěvníky neodradí v procházení dalších stránek.